U wilt weten hoe snel uw bestelling wordt geleverd? Of u een ander bezorgadres kunt aangeven? Hoe hoog de verzendkosten zijn en hoe het precies zit als u iets wilt retourneren? Logisch. Wij hebben hier de antwoorden op de belangrijkste vragen voor u op een rijtje gezet. Het is u nog steeds niet helemaal duidelijk? Dan kunt u ons natuurlijk ook altijd persoonlijk bereiken via ons contactformulier. Meer contactgegevens vindt u onderaan op de website, evenals informatie over het herroepingsrecht.
Hoe lang duurt het voor mijn bestelling wordt bezorgd?
Babista bezorgt in Nederland. De levertijd bedraagt, voor zover bij het aanbod niet anders aangegeven, 2-4 dagen.
Krijg ik een bestelbevestiging?
Wanneer u bij uw bestelling een mailadres hebt vermeld, ontvangt u een bestelbevestiging. Nadat de artikelen zijn verzonden, ontvangt u een volgende mail met een link waarmee u uw bestelling kunt volgen.
Kan het gebeuren dat bestelde artikelen niet worden geleverd?
Wij houden onze voorraden in de shop zeer zorgvuldig bij. Desondanks kan het bij hoge uitzondering gebeuren dat artikelen niet meer op voorraad zijn in het magazijn en dus niet meer kunnen worden geleverd. Wij annuleren het artikel dan, brengen het bedrag op uw rekening in mindering of storten het geld terug wanneer u meteen of vooruit hebt betaald.
Kan de bestelling op een ander adres of bij een pakketpunt worden bezorgd?
U kunt probleemloos een ander bezorgadres aangeven dan uw hoofdadres. Om misbruik uit te sluiten is het in dat geval echter niet mogelijk om op rekening te kopen.
Hoe hoog zijn de verzendkosten?
Helaas kunnen we onze artikelen niet gratis bezorgen. Per bestelling berekenen wij een vast bedrag van € 5,95. Het merendeel van de verzendkosten neemt Babista echter voor zijn rekening. Zo zorgen we ervoor dat de artikelen goed zijn verpakt en op tijd bij u worden bezorgd. Uw pakket wordt verzonden via onze partner DHL.
Hoeveel tijd heb ik om mijn bestelling te retourneren?
Wanneer een artikel u niet bevalt of past, kunt u dit uiteraard binnen 14 dagen – ongebruikt en in de originele verpakking – aan ons retourneren.
Waar moet ik op letten?
- Losse artikelen, maar ook artikelsets, moeten altijd ongebruikt, volledig en in de originele verpakking worden geretourneerd.
- De waarde van de retourzending wordt in principe terugbetaald via de betaalmethode die u bij het bestellen hebt gebruikt.
- Voor een nieuwe toezending van artikelen worden opnieuw verzendkosten à 5,95 EUR in rekening gebracht, omdat dit een nieuwe bestelling betreft.
Kan ik mijn bestelling ruilen?
Ja, via het retourformulier. Vermeld daar a.u.b. de reden waarom u iets retourneert en waartegen u het wilt ruilen. Voor de verzending van de artikelen worden verzendkosten à 5,95 EUR in rekening gebracht.
Wat doe ik, als ik bestelde producten wil retourneren?
Alles wat u daarvoor nodig hebt, krijgt u van ons.
- Het retouretiket zit in het pakket.
- Het retourformulier zit ook in het pakket.
Hebt u het retouretiket of het retourformulier niet meer? Het retourformulier kunt u aanvragen via ons contactformulier.
- Gebruik bij voorkeur de originele doos. Leg dan de artikelen – ongebruikt en in de originele verpakking – weer in de doos.
- Vul het retourformulier in (artikelnummer, artikelnaam, aantal, reden waarom u het retourneert). Wilt u het opnieuw bestellen/ruilen? Vermeld dat hier a.u.b. ook!
- Doe het retourformulier in het pakket en maak het pakket stevig dicht.
- Plak het bijgeleverde retouretiket erop.
- Lever het pakket in bij DHL. Kleine tip: vraag om een bewijs dat u het pakket aan DHL hebt overgedragen en bewaar dat goed.
Belangrijk: : retourzendingen zonder DHL-retouretiket kunnen niet worden aangenomen! Het pakket moet bij een filiaal van de Post/DHL worden afgegeven. Zodra wij de retourzending hebben ontvangen, laten we u dat weten.